Co s dárky, které “netrefily do černého“?

magazinzeny.cz

Praha, 15. ledna 2015 – Každoročně, pár týdnů před Vánoci, začínají zákazníci s hledáním dokonalých dárků pro své nejbližší. 37 % českých spotřebitelů ale bohužel v minulosti již zažilo situaci, kdy obdržený produkt nesplnil jejich očekávání. Díky službě PayPal Refunded Returns je nyní možné vrátit nechtěné dárky zaplacené přes PayPal a získat zpět uhrazené poštovné.

Protože 9 z 10 Evropanů se na vánoční svátky těší, 85 % vyjadřuje své „nadšení“ a většina se přiznává, že milují nakupování dárků, je přirozené, že očekávání ohledně vánočních dárků jsou obvykle veliká /1/. I když se všichni snaží zakoupit něco skutečně originálního a jedinečného, mohou tyto snahy představovat velké riziko, že se netrefí do očekávání obdarovaného. Podle nedávné studie organizace Gemius provedené pro společnost PayPal až 37 % všech spotřebitelů v České republice již nejméně jednou obdrželo produkt, který nesplnil jejich očekávání /2/.

Prodat, věnovat na charitu nebo odložit do sklepa?

Díky nekonečným možnostem moderních technologií je jednoduché si usnadnit život a vyhnout se nepohodlnému nakupování dárků tradičním způsobem – online nakupování je rychlé, snadné a praktické. Navíc vám může pomoci s výběrem těch nejlepších dárků – stačí jeden pohled na seznam nejprodávanějších produktů a ty nejoblíbenější, přesto však neobyčejné dárky mohou být ve vašem virtuálním nákupním košíku. Odhadnout přání svých nejbližších je ovšem složité, a proto se někdy nevyhneme otázce: co s nechtěným dárkem?

Podle průzkumu provedeného společností PayPal se nejčastěji rozhodneme obdržený produkt upravit tak, aby vyhovoval našim představám (38 %). Další oblíbenou volbou je věnovat jej někomu jinému (36 %), odložit jej do sklepa (11 %) nebo jej prodat online (25 %), což je skvělá příležitost nejen pro vlastníka nechtěného dárku, ale také pro všechny, kteří v lednu na webu hledají výhodné nabídky.

Kromě prodeje na aukčních webech nebo bezhotovostní výměny za jinou věc je někdy nejlepším způsobem, jak se vypořádat s nevhodným dárkem, věnovat jej na charitu. Vánoční dárky, jako jsou hračky, je možné věnovat nemocnicím nebo dětským domovům, nechtěné knihy mohou uvítat školy či knihovny, zatímco oblečení snadno najde uplatnění v místních útulcích pro lidi bez domova. Navíc weby jako eBay nebo Gumtree, kde je můžete prodat online, nabízejí možnost darovat výtěžek z prodeje vybrané charitativní organizaci.

Nejjednodušším způsobem by se ovšem mohlo zdát vrácení produktu do obchodu, kde byl zakoupen. Přesto však 35 % Čechů nežádoucí produkty do obchodu nevrací, a to především z důvodu nákladů na poštovné (24 %), komplikovaného postupu (19 %) nebo časové náročnosti (16 %).

Nové služby jako výhoda při vánočních nákupech online

Jedním z nejlepších řešení, jak se vypořádat s nechtěnými dárky, je nedávno představená služba PayPal Refunded Returns. Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou nyní bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější možnost nakupování od místních i zahraničních obchodníků /3/. PayPal tak navíc rozšiřuje svůj program ochrany nakupujících a nově chrání spotřebitele od okamžiku nákupu po případné vrácení zboží.

Vánoce jsou skvělou příležitostí vyzkoušet si, jak rychlé, snadné a bezpečné může být nakupování díky společnosti PayPal. Nejenže můžeme v zahraničí najít jedinečné dárky za nejlepší cenu, ale pokud se něco pokazí nebo pořízený vánoční dárek není tak skvělý, jak jsme očekávali, každý uživatel služeb společnosti PayPal se může spolehnout na plnou podporu nakupujících, říká Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 CZK. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

1. Stáhnout a vyplnit formulář.
2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek.
3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.

Díky této nové službě se pak po dokončení této krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během 10 dnů. Další informace o službě PayPal Refunded Returns naleznete na webu https://www.paypal.eu/returns/ pro zbytek střední a východní Evropy.

O společnosti PayPal

Společnost PayPal staví lidi na první místo ve všem, co dělá. Od svého vzniku v roce 1998 se neustále snaží být v čele revolučních digitálních platebních řešení a v současnosti pro své zákazníky zajišťuje zpracování téměř 10 milionů transakcí denně. PayPal nabízí lidem snazší přístup k jejich penězům a umožňuje jim posílat platby bez nutnosti uvádět finanční informace. Mohou platit s využitím zůstatku na svém účtu PayPal, ze svého bankovního účtu, pomocí PayPal kreditu nebo platební kartou. Se 157 miliony aktivních digitálních peněženek PayPal tvoří otevřený a bezpečný platební ekosystém, díky kterému mohou lidé i firmy mezi sebou bezpečně provádět platební transakce online, v obchodech i na mobilních zařízeních. PayPal je skutečně globální platební platforma dostupná lidem na 203 trzích. Umožňuje zákazníkům zasílat a přijímat platby ve více než 100 měnách, vybírat hotovost v 57 měnách a na účtech PayPal držet peníze v 26 měnách. PayPal je součástí skupiny eBay Inc. (Nasdaq: EBAY). V září 2014 společnost eBay Inc. oznámila plánované rozdělení divizí eBay a PayPal do samostatných, veřejně obchodovatelných společností, ke kterému dojde v roce 2015. Další informace o společnosti PayPal naleznete na webu na adrese www.paypal.com a www.paypal-media.com. Další informace o plánovaném rozdělení divizí eBay a PayPal naleznete na webu

Na stránkách www.paypal-media.com najdete další informace. Můžete nás sledovat také v sítích Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn a na blogu PayPal-Forward. 

 Pro bližší informace se, prosím, obraťte na pana Bradyho Clougha z agentury Southpaw Productions na čísle +420 777 723 599 nebo na e-mailové adrese clough@southpawpro.cz.

____________________________________________________________________________________

1 Online Shopping Habits and Consumer Expectations towards E-shops (Zvyklosti při online nakupování a očekávání spotřebitelů od e-shopů), průzkum organizace Gemius provedený pro společnost PayPal v září 2014 v Polsku, Maďarsku a České republice. Průzkum proběhl prostřednictvím online dotazníku (Computer-Assisted Web Interviewing, CAWI) mezi 1200 uživateli Internetu staršími 18 let, kteří alespoň jednou za poslední rok zakoupili jakýkoli produkt online. Struktura daného vzorku byla upravena použitím analytické rovnováhy s cílem sjednotit strukturu polských, maďarských a českých respondentů z hlediska pohlaví a věku. 2 Průzkum Holiday Cheer Survey provedený organizací Research Now pro společnost PayPal mezi 6004 dospělými osobami ve věku 18 a více let na šesti trzích (Německo, Francie, Itálie, Rusko, Španělsko a Švédsko) v říjnu 2014. Všichni respondenti plánovali nakupování dárků na letošní Vánoce a měli možnost své nákupy hradit bankovním převodem nebo platební kartou.
3 Díky službě PayPal Refunded Returns je možné vrátit 3 produkty a získat zpět poštovné až 820 CZK na každou zásilku. Službu vrácení poštovného nabízí PayPal Pte. Ltd. spolu s manažerem služby, společností TELUS International Europe. Podmínky služby a zásady ochrany osobních údajů pro Českou republiku a zbytek střední a východní Evropy naleznete zde: https://www.paypal.eu/returns/.

Placený reklamní článek