Špatná fotka = žádný prodej. Víš, jak tvé výrobky působí online?

Už roky vyrábíš háčkované a pletené doplňky pro rodinu a přátele? Umíš výbornou marmeládu, tvoříš šperky nebo se pouštíš do výroby vlastní kosmetiky? Pak už ti někdo určitě řekl, že by ses tím měla začít živit. Co když ale sebereš veškerou odvahu a odhodlání, založíš si sociální sítě, e-shop nebo profil na tržišti, ale objednávky ne a ne přijít? Na vině může být špatná vizuální prezentace.

I když je to určitě dost povrchní, o tom, zda si něco od někoho koupíme, do velké míry rozhoduje vzhled výrobku a dobrý první dojem. V době, kdy o zaujetí zákazníka rozhodují vteřiny, nemá nikdo čas (a zpravidla ani chuť) luštit, zda to na té tmavé a rozmazané fotce je pletená ponožka nebo háčkovaná kabelka.

Zároveň je ale častým problémem začínajících tvůrkyň a podnikatelek nedostatek zkušeností, inspirace a technických znalostí toho, jak se dá vytvořit zajímavá prodejní a propagační fotka, která se pak dá použít třeba i na:

  • e-shop,
  • vizitky,
  • letáčky,
  • sociální sítě.

Zvlášť, když se cítí být silné v kramflecích v úplně jiném oboru.

A právě proto ti dávám několik tipů, jak to zvládat líp a začít díky pěkné prezentaci konečně prodávat.

Nic není vidět

Problém: Možná je venku zataženo, nebo máš na focení výrobků čas až večer. Pokud ale není pořádně vidět, co na fotografii je, těžko tím někoho zaujmeš.

Řešení: Snaž se udělat si na focení více času přes den. Nejlepší je fotit buď na přimém slunci, nebo mírně ve stínu. Žádná drahá ateliérová světla k tomu nejsou potřeba. Díky tomuto triku navíc mnohem lépe vyniknou přirozené barvy a další detaily.

Je to rozmazané

Problém: Klepe se ti samým vzrušením ruka z toho, že ses konečně odhodlala ukázat své dílo světu? Pak se ujisti, že výrobek není na fotce rozmazaný. Jinak z toho zase nic nebude.

Řešení: Pokud fotíš malé předměty, nejlepší je si opřít lokty o stůl, díky čemuž získáš mnohem lepší stabilitu a fotky se ti povedou.

Nepořádek

Problém: Všechno ti jde na jedničku? Možná je ale na fotkách vidět prach, kolečko od hrnku nebo zapomenutý půllitr v pozadí. A to nevypadá zrovna reprezentativně.

Řešení: Než začneš fotit, vezmi si prachovku a povrch, na kterém budeš fotit, nejprve utři. A to i kdyby na něm nebylo na první pohled nic vidět. Také pro jistotu očisti a vylešti předmět, který budeš fotit. Rozhodně nechceš mít na víčku viditelný otisk prstu, nebo jinou nedokonalost.

Další tipy pro dobrou prodejní fotku

Pokud chceš další tipy pro začínající podnikatelky a tvůrkyně, které tě naučí i další technické dovednosti a podpoří tvou kreativitu, ráda tě zvu na svůj online kurz Fotoguru: Umění lifestyle fotek předmětů pro podnikání i zábavu

Jsem Kateřina Umová a jako fotografka se specializuji na produktové lifestyle fotky pro české firmy a tvůrce. Kurz jsem nastavila tak, aby byl co nejjednodušší – zvládne ho i úplná začátečnice a rychle uvidí výsledky.

Ukazuji, jak si vystačit s tím, co máš doma, a přesto vytvořit fotky, které zaujmou a prodávají.

Navíc…

  1. Je dostupný odkudkoliv a dostaneš v něm i tahák, který můžeš nosit při focení vytištěný u sebe.
  2. Naučíš se tvořit zajímavé scény pro lifestyle produktové fotky na sítě, marketingové materiály i na e-shop.
  3. Dostaneš tipy na levné vychytávky i na to, co můžeš použít zdarma.
  4. Naučíš se upravovat fotky v editoru zdarma.
  5. Uvidíš, jak vznikly fotky pro českou kosmetiku Schminka nebo BeaMia – a proč fungují.
  6. A hlavně zjistíš, že focení může být zábava, která prodává i bez reklamy.

Přidej se ke mně a začni tvořit fotky, které zaujmou, prodávají a budují značku i bez drahého vybavení a placené reklamy.